Trwająca już od prawie dwóch lat, pandemia COVID-19, skutecznie sparaliżowała niemal cały sektor kulturalny. Jej ofiarą w ubiegłym roku padł również konkurs, którego dziewiąta edycja odbyła się w trybie dotąd niespotykanym: przesłuchania konkursowe miały miejsce przy drzwiach zamkniętych, z zachowaniem ścisłego reżimu sanitarnego, zaś uroczystość finałowa skurczyła się do transmitowanego online kameralnego spotkania, połączonego z krótką prezentacją umiejętności wokalnych laureatów.
Wykorzystując chwilowe poluzowanie obostrzeń sanitarnych, blisko rok później, w świeżo wyremontowanym budynku Filharmonii Krakowskiej, została zorganizowana wielka gala operetkowo – musicalowa, nawiązująca do najlepszych tradycji finałów konkursowych. Licznie zgromadzona publiczność (aczkolwiek w niezwykle zdyscyplinowany sposób przestrzegająca rządowych nakazów, m.in. zasłaniania ust i nosa maseczkami), przez blisko dwie godziny miała sposobność podziawiać kunszt laureatów ostatniej, oraz szeregu poprzednich edycji. Całość, zgodnie z tradycją poprowadził światowej sławy tenor, a zarazem wieloletni juror konkursu, Wiesław Ochman wciąż zadziwiający, zarówno kunsztem wokalnym, jak i umiejętnością zabawiania publiczności słowem.